Året som gått...

Shit 2010 snart då... det är 10 år sen det millenieskifte... ja åren går snabbt som faan!!
Året som gått har varit mycket kring Freija och ibland undrade man vart man tappade bort sig själv nånstans... det har varit mycket undersökningar, tester, och en operation. Operationen var det värsta som hänt under detta år så mycket tårar som rullade under dom 10 dagarna i stockholm... ja usch ja.. satt och lästa igenom den bloggen jag skrev under den tiden... och allt det jag skrivit kommer jag int ens ihåg att jag har skrivit... och vad mycket fina kommentarer vi fick oxå!! =) Det är underbara vänner vi har!!
Freija har utvecklats massor under året som gått och väldigt snabbt och tidigt för att vara ett barn med akondroplasi... =) som jag skrevi förra inlägget så har vi träffa massor med underbara människor under året.
Therese Neo och Wille ni har varit ett stort stöd för oss och förstår allt vi har gått igenom =)  Och freija och wille som är så förtjusta i varann.. helt underbart o se!! =)  och tack alla andra vänner som vi oxå har fått!!! =) och alla gamla förståss som stått ut med oss fast vi varit väldigt frånvarande...
nu på slutet av 2009 så gick en av marcus släktingar bort det var en tuff period vi satt hos henne varje dag/kväll på slutet. Det var jobbigt o se hur en människa kan förrändras så mycket på slutet. Men det är skönt att det ändå gick så fort. Efter det så gick familjens hund harley bort hastigt och lustigt... han åkte till vetrinären för en tands skull och kom aldrig därifrån... usch det gör fortfarande ont när jag tänker på det!! Kronisk njursvikt hade han... usch o fy... men men vi har ju iaf Loke kvar... och självklart lilla trulsa!!

sen en helt annan sak jag har tänkt på ett tag... ibland känns det som vissa vänner tror att vi skäms över att Freija inte är ett "vanligt" barn (vad nu vanligt barn innebär)!? Att Freija är annorlunda tycker inte jag är nått att skämmas över!! Vi älskar våran dotter hur hon än är. att hon är annorlunda har öppnat många nya dörrar för oss och jag ser nog vissa saker med andra ögon. Så så var det med det!!

Nej nu ska jag in till systemet och handla lite inför imorron!! =) Ska bli skoj o fira nyår tillsammans med Maxlunds!!!

Bye bye

Kommentarer
Postat av: lejonheart.blogspot.com

snacka om att hon har livsgnista er unge... tänk om man vore hälften så glad som hon verkar vara... ha ett toppen gott nytt år... kram från oss till er

2009-12-30 @ 19:35:11
Postat av: Ann-sofie

Varför skulle ni skämmas över världens sötaste Freija?? Även om jag inte träffat henne på länge så tittar jag på alla era bilder och hon är verkligen underbar på alla sätt o vis. Skulle vara så kul om vi kunde ses snart! Saknar att umgås med er!! Vi hade ju så kul när vi sågs. kram

2009-12-30 @ 22:57:37
URL: http://annsofie83.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaaa du Sara ett år går hiskeligt fort å ännu fortare när man får barn ;)



Det har varit ett innehållsrikt år för er, på både gott och ont och jag önskar er ett riktigt Gott och bra 2010 tillsammans med er fina dotter! För det är just det hon är, fin och vacker och glad på alla sätt och vis och tro mig tanken på att ni skulle skämmas för henne är aldrig något som funnits i våra tankebanor, för hur skulle man kunna skämmas för en tjej som henne! Å jag tror att barn som Freija väljer sina föräldrar med omsorg liksom alla andra barn gör - de väljer helt enkelt de människor som de kan ge mest lärdom i hela världen, för trots att det är klyschigt så har vi bara våra barn till låns och jag tror att de är här för att ge oss mening med livet samt kärlek i kopiösa mängder :)



Kram på er

2009-12-30 @ 23:26:58
URL: http://linusludde.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ja ett händelserikt år är det minsta man kan säga. Jag minns knappt första året med Wille för det va så mycket. Tur man har bilder.



Och att skämmas, snarare tvärt om, vi är ju bara stolta över att ha fått så underbara barn, för Akondroplasibarn är ju nått aldeles extra ;)

Men visst kanske andra kan tro det för de inte vet hur det är och kanske blir rädda för det ovanliga. jag va rädd för det ovanliga innan jag fick Wille så han har gjort mig till en bättre människa, men en tröttare =)



Kramar till er och hoppas vi kan ses snart.

2010-01-02 @ 11:48:37
URL: http://www.thessblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0